פוסט מאת ד"ר יריב גדעוני-מומחה לפוריות, מרץ 2021

ק. ו- מ. הם זוג יוצאי אתיופיה שהגיעו אלי לאחר שנתיים של נישואים, מיד אחרי שהאישה (42) אובחנה עם כשל שחלתי מוקדם. למעשה, האישה לא הרתה מעולם, וסיפור חיים מורכב הביא אותה למצב בו אין לה וסת בשלב זה, ועם הבנה שהפתרון היחיד הוא תרומת ביציות.
היא פנתה לאחד מבתי החולים המבצעים תרומת ביציות מתורמת ישראלית, עם הרבה תקווה שתצליח למצוא תורמת שתתאים אליה במאפיינים החיצוניים, אך מעבר לרשימת המתנה ארוכה, בישרו לה שכרגע אין אף תורמת ממוצא אתיופי או תורמת כהת עור.
לאחר הרבה לבטים הם הגיעו אליי וביקשו שאסייע להם במציאת פתרון. לאחר שיח משותף שקיימנו הבנו שהפתרון היחיד הריאלי הינו לבצע תרומת ביציות מאוקראינה מתורמת כהת שיער, ולקוות שעצם השימוש בזרע הבעל, יביא לצאצא עם קווי דמיון אליה.
יצאנו לדרך לאחר שנה בה בני הזוג גייסו את הסכום הנדרש לתהליך, וקיבלנו 10 ביציות, מהן התקבלו 6 עוברים שהוקפאו. למרבה הצער, הטיפולים להחזרת העוברים לא צלחו, ולא הושג הריון באף אחד מהטיפולים. עם זאת, למרות המסע המורכב, האישה לא איבדה תקווה לרגע, וכל הזמן דאגה לומר לי שהיא מאמינה בי וסומכת עלי שנצליח ביחד להשיג הריון.
לאחר שלא הצלחנו להשיג הריון, ולא נותרו לנו עוברים במסגרת ההסכם של בני הזוג עם חברת מנור מדיקל, דרכה ביצעו את תהליך התרומה, החלטתי לפנות למנור ולבקש לסייע לזוג. גוללתי בפניהם את הסיפור המורכב, ואכן לשמחתי בחברת מנור מדיקל גילו חמלה והעניקו לאישה 2 ביציות נוספות ללא תשלום, שהניבו 2 עוברים.
לפני חודשים ספורים בוצעה החזרה של עובר אחד מהתורמת החדשה, והתבשרנו שהפעם הטיפול הצליח. נכון לימים אלו, ההריון מתקדם כשורה ונצפה עובר עם דופק.
עברנו הרבה יחד. היה קשה לבשר לזוג שהפתרון עבורם הוא תרומת ביצית, היה מאתגר עבורם לגייס את הסכום הנדרש לתהליך, ולכולנו היה קשה מאוד לחוות יחד את כל האכזבות. אבל הסיפוק שחשתי כשבישרתי למטופלת על ההריון, והדמעות שהיו בעיניה כשהדגמתי לה דופק בעובר שלה, גימדו את כל הקשיים שחווינו יחד בדרך.
ועכשיו נמשיך לעקוב ולהחזיק אצבעות עד ללידת ילד בריא🤞

פוסט מאת ד"ר יריב גדעוני-מומחה לפוריות, מרץ 2021

השאר תגובה